Image default
Без категорії

Шлях вдосконалення: чим корисний помилковий досвід

Альберт Ейнштейн колись сказав: «Той, хто ніколи не помилявся, ніколи і не відчував нічого нового». Цим виразом вчений підкреслив, що людство зростає лише шляхом здійснення помилок і усвідомленими висновками. Чи варто допускатися помилок, як їх аналізувати та вчити цьому дітей розповіла Mind практичний психолог у школі повного дня КМДШ Маріанна Актаєва.
Помилка – це щось, що ми зробили неправильно: рішення, справу, дію. Помилка – це те, що ви не захотіли б повторити знову. Наприклад, ви купили йогурт, у якого скінчився термін дії, адже не подивились на дату. Ця помилка вас вразить чи мотивує наступного разу при покупках звернути увагу на дату виробництва?
Кетрін Шульц, «помилкознавець» нашого часу, в своїй книзі «Being wrong: Adventures in the Margin of Error» зазначає про те, що варто тренувати сприйняття помилок, а не впадати у відчай: «Ми ставимося до невдач практично так само, як і до смерті: розуміємо, що рано чи пізно це станеться з кожним, але не знаємо, як і коли. У нашій свідомості вкоренилося помилкове уявлення про те, що помилка – це щось настільки рідкісне і аномальне, що при кожному її виникненні ми впадаємо в глибокий відчай. Насправді помилка – це доказ нашого вміння пристосовуватися до мінливого навколишнього середовища, а не свідчення розумової і психічної неповноцінності».
Коли ми допускаємося помилок, наш мозок починає працювати активніше, і ми краще засвоюємо інформацію. Це довів американський психолог Ханс Шредер в ході свого експерименту. Для цього він обрав 123 першокласника і запропонував дітям зіграти в комп’ютерну гру. Під час гри на учнів тричі чекала навмисна провокація, яка могла привести до однієї і тієї ж помилки. В ході експерименту з’ясувалося, що при повторній зустрічі з несподіваним поворотом подій мозок деяких учасників брав більший «тайм-аут» перед тим як прийняти рішення, а це означає, що мозок дітей аналізував і навчався.
Помилка – це обов’язкова частина освітнього процесу. В КМДШ ми чітко прослідковуємо взаємозв’язок між розвитком емоційного інтелекту учнів та вмінням дозволяти собі помилку. В усвідомленні власної недосконалості прихований величезний потенціал: співчутливе ставлення до своїх невдач чи поразок спонукає дітей на нові звершення куди ефективніше, ніж почуття провини чи самокритика.
Коли ви чи ваша дитина, подібно Едісону, стикаєтеся з помилкою, спробуйте поставити собі наступні запитання:
Така проста звичка, знаходити правильні відповіді на правильні запитання, допоможе вам розвинути критичне мислення і наблизитися до успіху.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy