Image default
Політика

Реєстрація в онлайн: як має працювати е-паспорт

30 березня 2021 року Верховна Рада прийняла у другому читанні законопроєкт №4355 про цифрові паспорти. Раніше Mind наводив думки експертів щодо функціонування цього е-документу – юридичного аспекту та питання безпеки данных громадян. Сьогодні ж керівник із розвитку електронних послуг у Мінцифрі Мстислав Банік розповів Mind, про види документа та сфери його використання, відомості для відображення та про конфіденційність інформації, а також про те, як користуватися документами в «Дії»
Докладніше про можливості застосунку «Дія City» – у матеріалі «Комунізм в окремо взятій галузі: 5 обіцянок від «Дія City» для айтішників».
Варіантів «не прийняти «Дію» більше не буде: з 23 серпня кожна організація прийматиме цифрові паспорти в «Дії». Україна стала першою у світі, де електронні документи на рівні закону мають таку ж юридичну силу, як і їхні пластикові чи паперові аналоги. Це ще один дуже важливий крок Міністерства цифрової трансформації в побудові цифрової держави та входження в режим без паперів.
З цифровими паспортами можна подорожувати потягом і літаком у межах країни, заселятися в готель тощо. Для того щоб з е-паспортом можна було подорожувати за кордон, потрібно визнання цифрового українського документа у відповідній країні.
Зараз закордонний паспорт в «Дії» дає можливість користуватися всіма державними послугами в сфері обслуговування, бізнесу тощо як звичайним паспортом.
Згідно з новим законом, е-паспорт та е-паспорт для виїзду за кордон є формами паспорту громадянина України у формі картки та паспорту для виїзду за кордон.
Також відповідно до ст. 13 закону паспорт громадянина України та паспорт громадянина України для виїзду за кордон належать до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство. Так, відповідно до затвердженої Верховною Радою концепції, е-паспорт та е-паспорт для виїзду за кордон є окремими формами цих документів, а отже, мають такий самий правовий статус і функції.
Також такі е-документи не можуть існувати незалежно від паспорту громадянина України та паспорту громадянина України для виїзду за кордон.
Оскільки е-паспорт та е-паспорт для виїзду за кордон є формами паспорту громадянина України, вони не є е-документами в розумінні закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Крім того, для перевірки чинності е-паспорту та е-паспорту для виїзду за кордон відсутня необхідність закупівлі та використання спеціального технічного обладнання. Така перевірка чинності е-паспорта може здійснюватися за допомогою смартфону або планшету, на який встановлено застосунок «Дія». Так, користування порталом «Дія» здійснюється на безоплатній основі цілодобово, 7 днів на тиждень. 
Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» визначає вичерпний перелік інформації, що вноситься до паспорту громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Тому дублювати перелік інформації не є доцільним у визначеннях е-паспорту та е-паспорту для виїзду за кордон.
Відтак, згідно з новим законом, е-паспорт – паспорт громадянина України у формі е-відображення інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, оформленому засобами Реєстру, разом з унікальним е-ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом), а також інформації про місце проживання та податковим номером (реєстраційним номером облікової картки платників податків із Державного реєстру фізичних осіб – платників податків) (за наявності).
Щодо захисту персональних даних, новий закон передбачає, що обробка персональних даних, у тому числі передача інформації про особу з Реєстру, здійснюється засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Концепція законопроєкту передбачає, що е-паспорт та е-паспорт для виїзду за кордон формуються за бажанням особи, на ім’я якої оформлено паспорт громадянина України у формі картки або паспорт громадянина України для виїзду за кордон, оформлені із застосуванням засобів Реєстру.
Відповідно до частини першої ст. 9 закону кожна особа, персональні дані (інформація про особу) якої внесені до Реєстру, має право на доступ до такої інформації. Окрім того, перелік прав, передбачений частиною першою цієї статті, не є вичерпним. Так, законами України можуть бути передбачені інші права осіб, персональні дані (інформація про особу) яких внесені до Реєстру.
За допомогою оновленого застосунку« Дія 2.0» українці можуть отримувати доступ до своїх цифрових документів у потрібних життєвих ситуаціях у декілька кліків – при отриманні відправлення на пошті, адміністративних, фінансових, банківських послуг тощо.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy